בחרתי בסבא יעקב כיוון שבמשך שנים שמעתי עליו מקרובי המשפחה וגם שמעתי ממנו את ספור חייו. מאד התעניינתי בקורותיו. אני יודעת שהמון פעמים ראיינו אותו על סיפור חייו ועל ילדותו בזמן השואה ושהוא השתתף בתיאטרון עדות. רציתי ללמוד עליו עוד, לשמוע פרטים וסיפורים, ולהכיר אותו יותר.
אני רוצה להודות לסבי יעקב וישוגרוצקי, על שהקשיב לי וששמע את שאלותיי ושענה לי ועל שהקדיש לי מזמנו כדי להענות לשאלותי ולעזור לי בחקר.
תודה גם לסבתי, זהבה וישוגרוצקי, שהעשירה את הידע שלי על סבא ונתנה לי המון פרטים.

יום שישי, 11 באפריל 2014

יעקב וישוגרוצקי


שנת לידה- 1939 
עיר לידה-לובלין
ארץ לידה- פולין
שמות ההורים- זלמן ומרים וישוגרוצקי.
אחים- מוניק, שרה חנה ורחל לאה.


תיאור הבית בו נולד- ימין לכנסייה, בן 2 קומות. קומה תחתונה: בחלק אחד- מפעל של נקניקים, בחלק השני-מקום בו גיהצו בגדים. קומה עליונה: שתי דירות ובאחת מהן סבי ומשפחתו גרו. מרפסת עם מעקה סוגרים ועדניות, מאחורי הבית הייתה גינה גדולה. הבית היה קרוב לאגם גדול ויפה, אליו המרפסת פנתה.


תיאור השכונה בה חי- עיירה בעלת בתים נמוכים, רחובות צרים, רוב השכנים היו גויים, רובם פולנים וכמה משפחות יהודיות.בכניסה לעיירה לא הייתה צמחייה. היה אגם גדול שלידו הייתה חורשה יפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה